Avui, quan el meu fill ha arribat de l'escola m'ha explicat un fet que m'ha deixat trasbalsada.

Diu, que una mare de l'escola ha arribat indignada per alguna cosa que havia succeït entre el seu fill i un altre nen que pertany a una de les famílies xineses del nostre poble. M'agradaria que s'entengués que si anomeno la procedència d'aquesta segona família, no és perquè consideri que tingui la més mínima importància pel que fa als fets, però com explicaré més endavant, crec que sí té importància pel que fa a les conseqüències.

Tornant al succés, el meu fill explica que la mare s'ha adreçat al nen, amb comentaris xenòfobs i li ha donat una bufetada a la cara.

Explica també que els mestres de l'escola han parlat amb la senyora i després la seva mestra ha tractat el tema a la classe.

Si escric aquest comentari és per què al llarg de la tarda el meu trasbalsament s'ha anat convertint en indignació i ràbia pel succeït.

Més enllà de la intervenció del centre escolar, que no dubto que ha estat i probablement continuarà, crec que tota la comunitat educativa hem de reflexionar sobre situacions d'aquest tipus, manifestar la nostra repulsa i fer pedagogia per què no es tornin a repetir.

Hem de vetllar:

  • Per què cap nen sigui agredit per un adult
  • Per què es confií en la capacitat dels professionals de l'escola per mediar en els conflictes
  • Per la convivència entre totes les famílies del nostre poble, sigui quina sigui la seva procedència
  • Per educar els nostres fills en valors que els permetin treballar per la pau

Penso, que si la meva família o d'altres que conec, fossin les afectades probablement se'n faria ressò i rebríem mostres de suport. Ara hem preocupa que no sigui el cas d'aquest nen i dels seus pares per que fa relativament poc temps que viuen entre nosaltres i no tenen prou domini de la llengua.

Per això, més enllà que compartir una opinió, m'agradaria que altres famílies, entitats o professionals de l'escola manifestessin també el seu desacord amb actituds com les que s'han viscut avui a l'escola i que tant l'AMPA com el claustre de professors es comprometessin a fer arribar aquestes opinions a les dues famílies implicades.

Fina Espinosa

Membre de la comunitat educativa de Sils

[@more@]